Forum SFV de Cycloop » Fotopraat

welke lens? Canon 70-300 vs 70-200

(3 posts)
  1. Anoniem
    Niet geregistreerd

De vraag der vragen...voor sommigen dan... ;)
    Grote twijfel heeft zich meester van mij gemaakt, welke lens zal ik kiezen? De 70-300 heeft IS, maar geen constant diafragmaverloopp (4.0-5.6 als ik me niet vergis) en geen L-bouwkwaliteit. De 70-200 f/4 heeft dan weer alles wel wat de 70-300 niet heeft en andersom. Helaas heb ik niet het geld voor een 70-200 f/2.8 IS, want dan was ik snel klaar met de keuze geweest ;)
    Wie wil zijn/haar bevindingen met deze lenzen delen? Of zit je ook met eenzelfde dilemma?

ps: ik maak voornamelijk portretten, werk veel met flits en geënsceneerde setups. Dus weinig reportagewerk, al zou de lens ook daar idealiter geschikt voor moeten zijn.

Wie helpt?

10 months geleden gepost #
  2. Anoniem
    Niet geregistreerd

Yo!

Check deze: vraag over lenzen topic

10 months geleden gepost #
  3. Tom
    Inactief

Zie het door Bart aangehaalde topic inderdaad.

In jouw situatie: portretten, veel flits, geënsceneerde setups... allemaal redenen waarom ik de 70-200 zou kopen. Het bereik 200-300mm zal waarschijnlijk niet onmisbaar voor je zijn, de IS heeft ook weinig toegevoegde waarde, en van de 'opvallende' witte barrel van de 70-200 zal je ook niet echt last hebben bij portretfotografie (zeker niet in de studio).

Tenzij je van plan bent meer met reporagefotografie te gaan doen dan zou ik dus gewoon de 70-200 kopen. Waarmee ik niet wil zeggen dat de 70-300 een slechte lens is. De voordelen van de 70-300 tov de 70-200 zie je enkel vooral terug in andere takken van de fotografie (reportagefotografie, reisfotografie, wildfotografie, et cetera).

9 months geleden gepost #

Reageer

Je moet ingelogd zijn om te posten.